Treceți la conținutul principal

MEDIATOR BUCURESTI - Mediere litigii comerciale - litigii/conflicte intre profesionisti

Medierea litigiilor comerciale poate interveni atât înaintea declanşării unui proces în faţa instanţelor de judecată cât şi după ce s-au formulat cereri de chemare în judecată, apeluri sau recursuri.
Titlu executoriu - Dacă la finalul procesului de mediere se ajunge la un acord, acesta va fi încheiat în formă scrisă și poate avea titlu executoriu în condițiile Art. 58, alin. (2*1) din Legea 192/2006 modificată și completată.
Art. 58, alin. (2*1) din Legea 192/2006 modificată și completată statutează următoarele: “Acordul de Mediere verificat şi atestat de către avocații părților, de către notarul public sau de către un avocat sau notar public ales de mediator cu acordul părților, este titlu executoriu”.
Asistarea părților de către avocat pe parcursul ședințelor de mediere nu este obligatorie, dar este recomandat ca în cadrul procedurii de mediere părțile aflate în conflict/litigiu să fie asistate de avocat.

Prin solutionarea litigiilor pe cale amiabila, prin procedura medierii, conform Art.63, alin. 2) din Legea 192/2006 modificată și completată, odată cu pronunţarea hotărârii instanţa va dispune, la cererea părţii interesate, restituirea taxei judiciare de timbru, plătită pentru învestirea acesteia, cu excepţia cazurilor în care conflictul soluţionat pe calea medierii este legat de transferul dreptului de proprietate, constituirea altui drept real asupra unui bun imobil, partaje şi cauze succesorale, caz în care se vor restitui 50 de procente din taxa achitată.

Exemple de cauze comerciale care se pot media:
a) Interpretarea clauzelor contractuale;
b) Rezilierea sau rezoluţiunea contractelor;
c) Pretenţiile comerciale izvorâte din neexecutaea sau executarea cu întarziere a contractelor;
d) Conflictele dintre diferite compartimente ale societaţii;
e) Orice situatie de conflict și/sau litigiu generat în derularea și interpretarea contractelor de natură comercială;
f) Conflictele între societăţile comerciale partenere, conflictele apărute in interiorul acestora precum şi conflicte apărute între societăţi comerciale persoane juridice şi/sau persoane fizice (în calitate de beneficiari, prestatori, etc);
g) Contracte comerciale în derulare, dar si contracte ajunse la finalul executării lor si asupra cărora există neinţelegeri;

Avantajele medierii litigiilor comerciale
a) Acordul de Mediere verificat şi atestat de către avocații părților, de către notarul public sau de către un avocat sau notar public ales de mediator cu acordul părților, este titlu executoriu (Art. 58, alin. (2*1) din Legea 192/2006) ;
b) Înţelegerea părţilor are caracter obligatoriu pentru ele (Art. 58, alin. (7) din Legea 192/2006);
c) confidenţialitatea informaţiilor, pentru că in mediere părtile nu se mai confruntă cu procedurile publice ale sedinţelor de judecată;
d) costurile reduse ale soluţionarii diferendelor, cunoscut fiind faptul că orice cale judecatorească presupune costuri de multe ori comparabile cu rezultatul net al unei hotarari judecatoresti pozitive ( taxe de timbru, expertize, recurs, apel, etc );
e) rapiditatea cu care părtile pot rezolva conflictul / litigiul;
f) evitarea soluţionării unui conflict  / litigiu de catre un terţ;
g) evitarea deteriorarii legăturilor de afaceri dintre părţi,  menţinerea relaţiilor cu furnizorii/ beneficiarii/ partenerii de afaceri, salvarea unor resurse, financiare și/sau umane, importante.

Conflictele comerciale, indiferent de situatiile sau aspectele care au provocat conflictele, au efecte negative atat asupra relatiilor parteneriale, angajatilor, colaboratorilor dar si asupra partilor aflat in conflict.  
Pentru cei care doresc evitarea unui litigiu, de cele mai multe ori prea lung, costisitor si public, medirea ofera posibilitatea solutionarii alternative a conflictului.
Litigiile juridice pot fi complexe, costisitoare, frustrante, şi extrem de mari consumatoare de timp. De aceea este foarte important să lucraţi cu mediatori și avocați cu experienţă. 
Este important pentru profesioniştii din domeniul afacerilor să se bazeze pe mediatori și avocați care le pot economisi în mod eficient  timpul şi banii. 
Medierea este o oportunitate de rezolvare care tebuie întotdeauna încercată în conflictele/litigiile comerciale.
Litigiile implică, în general, mai mult de doar două părţi şi avocaţii lor, sunt situații în care părțile sunt nevoite să apeleze la experți contabili, evaluatori, translatori, etc.
Asiguram clientii nostri de un angajament ferm pentru a incerca rezolvarea conflictelor aparute intre ei. In acest sens oferim servicii legale de mediere, suportul si experienta pe care o asteapta de la un mediator. 
Accentuam importanta parteneriatului prin colaborare stransa cu avocatii, juristi și experți cu care colaboram(experți evaluatori, contabili, de mediu, medicali, etc.), dar si cu avocatii consultanti ai clientilor pentru a ne asigura ca intelegem scopurile si nevoile clientilor.
Modalitatea noastra de abordare este canalizata pe nevoia de a ajuta clientii nostri sa gaseasca solutiile adecvate pentru ca litigiile aflate in procesul de mediere sa se finalizeze in cel mai scurt timp si cu cele mai bune rezultate pentru ei.

Un studiu efectuat in cadrul a 126 companii de top din SUA a reliefat faptul că, aproximativ 98% din cazurile pe care le-au avut acestea, au fost soluţionate inainte de a se ajunge în instantă, fiind evident faptul ca aceste companii preferă sa işi soluţioneze conflictele pe cale amiabila.
Bazandu-se pe o astfel de abordare si mereu avand in minte ideea practică şi eficienta a “time is money”, compania americană care are un litigiu nu se gandeşte în niciun caz să acţioneze în instanţă partea adversă până nu incearcă să soluţioneze disputa prin metodele de solutionare alternative, în special prin mediere.
Mediul de afaceri european şi cel american au adoptat fără rezerve medierea ca modalitate de stingere a diferendelor comerciale, fiind o chestiune de timp până ce acest lucru va deveni o necesitate in sectorul privat si public din Romania.
Negocierea este specifică mediului de afaceri, iar medierea este în fapt o negociere asistată şi coordonată de către un terţ neutru, imparţial si fără putere de decizie, care foloseşte anumite proceduri, tehnici si calităţi pentru a ajuta părţile să rezolve diferendul prin ajungerea la o inţelegere comună.
În orice contract comercial, părţile pot introduce o clauză de mediere, potrivit căreia, înainte de a se apela la instanţă sau la arbitraj, se încearcă rezolvarea conflictului prin mediere.

                             CONTACTATI MEDIATOR CATALIN BURCEA
Telefon: 0745.775.055

Cum ajungeti la noi?
Locatie : Consultati Google Map aici

Postări populare de pe acest blog

BIROU DE MEDIATOR BUCURESTI SECTOR 5 - CATALIN BURCEA - BIROU DE MEDIATOR 0745.775.055

CATALIN BURCEA – BIROU DE MEDIATOR BUCURESTI autorizat din anul 2010 TEL. 0745.775.055 In cadrul Biroului de Mediator unde imi desfășor activitatea, ma raportez la următoarele valori: confidentialitate, impartialitate, neutralitate. Acestea sunt valorile care au stat la baza infiintarii Biroului de Mediator Cătălin Burcea precum si motorul dezvoltarii viitoare al acestui birou de mediere. Apeland la serviciile de mediere ale Biroului de Mediator Cătălin Burcea veti beneficia de experienta in domeniu si mai ales de grijă față de nevoile clienților.  Construirea unei relatii bazată pe confidentialitate, impartialitate și neutralitate, este vitala pentru a satisface nevoile clientilor. Asiguram clientii nostri de un angajament ferm pentru a incerca rezolvarea conflictelor aparute intre ei. In acest sens oferim servicii legale de mediere, suportul si experienta pe care o asteapta de la un mediator. Accentuam importanta parteneriatului prin colaborare stransa cu avocatii si j